29 oktober

nu är den här!!!! Den nya dagen 👍🏼

  
Eftersom jag inte gillar kopior utan orginal så blir den här dagen toppenbra❤️

En dag av möten med människor  dag två av Seniormässan igår lämnade jag över till mitt team o de kände sig nöjda så idag är det min tur 😃

  Innan jag drar ska jag få ut ett brev till personalen som jag försökt få iväg sen i måndags.. Ingen frukost idag jag faller in i Periodisk fasta igen …en kosthållning jag mår bra av och får energi av och som gör att jag känner att jagmåste dricka mer .. Vilket är Mitt problem nu med en kraftig huvudvärk pga dehydrereing..
  
Som ni märker är jag oxå en människa som vet hur det ska vara vad man ska äta hur mycket vätska kroppen behöver att det är viktigt stt röra sig  få o ge kärlek beröring känna glädje välja rätt mood osv.. Trots det faller jag oxå när några ekrar går sönder… Hjulet blir ojämt o då är det lätt att tappa farten.. Så är det för många ibland.. Även mig jag är en människa jag med i allra högsta grad!! Nu är det dags att laga mitt däck komma ur diket o upp på vägen  igen.. Så nya ekrar in och framåt 👊🏼

Bästa sätter för mig är att VERKLIGEN tänka efter o ge mig själv ärliga svar .. Var är jag nu? Var vill jag vara? Hur kommer jag dit? 

  
Vad behöver jag för att ta mig dit och är det så att jag behöver göra mig av med något eller förändra något? 

Där har vi en stor grop , puckel som kan göra attvi kör av vägen igen rakt ner i diket!! 

Att våga förändra rycka upp vanor, förändra dem eller helt enkelt sluta med den helt … Ursäkterna kan vara många till att man inte vill det. Min upplevelse är att det ofta handlar om det sociala runt omkring en som man oroar sig för …

MEN STOPP VEM ÄR DU OCH FÖR VEM ÄR DU VIKTIGAST? 

Ja nu säger många min man min fru mina barn… Men seriöst tänk efter… OM INTE DU MÅR BÄST.. Kan du vara BÄST FÖR DEM DÅ? Kan du ge dem ALLT TILL 100% om du inte är 100%??

  
Jag ställer mig frågorna nu o det har blivit oftare och oftare de senaste åren… Jag har blivit bättre på att lyssna på svaren… Och medveten om att det är lätt att hamna i diket igen o igen men att det inte är ett nederlag utan livet 🙏🏼

   
Morgonens kloka funderingar.. Eller åtminstone mina funderingar denna morgon.. 

Idag då maten…. 

Kaffe o te o så mycket vatten jag kan få tag på under mässan 👍🏼

Lunch kyckling, broccoli, sallad o salsa kall mat idag..

  
Ikväll kan det bli som igår lax, tonfisk o sallad med lite salsa.. om jag har ork så blir det rotfrukter till 😋

Hade jag haft tillgång till en Blender hade jag tagit mig en Paleolatte  oxå men det finns nog ingen chans till..

Så det är min torsdag hur ser din ut?

  

KÄRLEK & RESPEKT 🙏🏼 HAKUNA MATATA 😋 CREA DIEM 🌟

 

Lämna en kommentar