16 november

Idag är det onsdag vilket jag fick för mig det var redan igår 😂😂 

Väntade o väntade…. O väntade men på eftermiddagen ramlade kronan ner , skit i mynningen ⁉️

Så omstart…. Ger oss….ONSDAG LILLÖRDAG WHOOP WHOOP 😋


Lite så , tungt huvud när jag vaknar på soffan ( nej jag bäddade aldrig ihop sängen igår..) känns motvilligt att gå upp men en viss MR Simba har visat tydligt med stampande tassar, nafs på hakan o kel i ansiktet att morgonen var vid 3… Några bortskämda nätter när han varit ute o vi fått sova bröts igår av en blöt o frusen katt…


Igår var en lång dag, en bra dag och en känslosam dag… Tre i ett BÄTTRE ÄN ETT KINDERÄGG..🙏🏼


Vi drog iväg tidigare än vanligt, med nyborstad Aslan lämnade vi torpet och nyskurade  golv .. Mot Söderköping o Aslans kontorstjänst.. Jag drog vidare mot planerat skruvande i  Linköping..

Matlåda med.. Ingen el , så ingen kyl eller Micro förrän efter flera timmar blev en buffé på Ikanohuset istället..

När jag väl kom hem efter en sväng till Norrköping o en gäst så var jag fortfarande mätt men åt lite o sen håll i er…..


Lade jag mig på soffan o vilade i 30 min!!!!! Det ni när hände det sist ?! ( därav obäddade sängen o tvätten kvar på köksbordet ) 


Bra uppladdning inför kvällsridning på Freja, vilket gav ny energi 💕 


hämtade min pälsboll Aslan min fina lilla, stora kille ..


Kvällen avslutades med ett minutbröd o stekt ägg med en kopp te.. En varm dusch hade varit skön men….efter  fix av ledningarna får jag inte upp värmen i duschen, i de andra kranarna fungerar det utmärkt…hmm..FRYSER efter en dusch numer, vattenflödet, trycket däremot är det bästa någonsin , kan tom duscha Aslan👍🏼 men lite värme vill jag ha! Får ringa rörmokaren o be honom komma o värma mig helt enkelt 👍🏼👍🏼😉😂

En bra tisdag.. Känns i kroppen idag.. Härligt ❤️ på samma gång som trist.. Regn är pest snö kom hit … Då skulle starten idag vara  på topp MEN hur den här dagen blir har jag full rätt att besluta själv så DEN BLIR TOPPENBRA 🙏🏼❤️


Mot Söderköping o kontorstjänst igen för Aslan , jag skruva färdigt en lgh (en kvar vilket inte var planen men den är  inte färdigrenoverad …. . ) Idag kortare dag.. Hoppas hinna stanna till hemma innan jag  hämtar upp honom , svida om för en skön promenad ….Träna inkallning.. Hemåt svida om igen o sen kranskväll på Akleja 😍 så kul o mysigt hoppas jag , vet dock inga tider⁉️ 

En sån här boll skulle jag vilja göra men på tok för stor för mitt lilla hus 😂 o ikväll blir det kransar ,kanske kan snickra ihop en stomme till en bock istället.. Granris är ett härligt material ❤️
Lillördag bland blomster i en mysig butik med härliga tjejer för mig…hur ser din dag ut, kväll?


Så lite tankar… 

Fick enmöjlighet att återigen ta en liten kille till mig med fina ögon likt Aslan … Ögon som tittade rakt in i mitt hjärta o jag var beredd lämna kollegan o dra på minuten.. 


En tvåårig fin kille vars matte oxå har gått samma öde till mötes som Aslans matte.. Ja kom till oss , bli vår vän ,lek med Aslan, mys med mig… Men eftertanke o förnuft först… Så ett samtal, många kloka ord från svärdotter o mitt eget resonemang i skalet ( det ovanför halsen ) o synen av hur många andra som kan öppna en famn o få vara en kärleksfull person till den här vackra killen gör att jag bestämmer att rättvist för alla är att inte ta hem honom. 

ASLAN måste få sitt , minst ett år som omplacerad att verkligen finna sig in i det nya, lita på, tränas in o få ha lugn o ro… Jag kan inte rädda världen  ( eller hur Mamsen ?! ) nu har jag tagit mig an Aslan han förtjänar full fokus.. Vi fortsätter jobba mot mitt mål som är vårt mål …så Aslan sen kan bli vårt hus läromästare för fler djur .. Ibland  är jag klok som en bok ( fast hjärtat blöder o skriker KOM HIT ❤️) 


Idag blev det bara JAG .. Inga tankar för dig att reflektera över.. Om du inte kan ta en del av hundhistorien och omvandla till något i ditt liv ? …för egentligen kan dessa jobbiga beslut när vi går mot hjärtat med hjärnan som kompass röra mycket runt oss..

Ibland måste man bara stoppa , släppa o låta gå.. Trots att man vill, känner, älskar o längtar för man VET DÄRINNE , långt därinne att det i slutänden blir bäst så… 

 Inte alltid lätt att vara klok o ibland vet man inte heller utan får kasta sig ut o tro att man gör det… 
Med det slutar jag det här inlägget kanske gick du nu något att klura på, ett utvecklingssamtal  med dig själv… Viktigt o nyttigt DU ÄR VIKTIG för dig o för alla runt dig .. Därför TA HAND OM DIG O GE DIG SJÄLV DET BÄSTA så kan du även ge det till de runt dig ❤️



KÄRLEK & RESPEKT 

HAKUNA MATATA 🙏🏼

Lämna en kommentar