17 november

Godmorgon godmorgon.. Nu verkar det som om bloggen är omdirigerad till den fria varianten o då förstår jag varför jag en gång öppnade upp o betalade .. Som det är nu finns inte möjlighet att dela bilder … Det utrymme som ges räcker inte ens till en bild DET AVGÖR SAKEN dags att leta ny domän förslag? 

En bloggportal där jag kan ladda upp bilder utan att betala .. Jag tycker inte jag ska behövs betala för att jag delar med mig av mitt liv som en öppen dagbok.. 

Så dagens inlägg blir rätt tomt o trist , hade laddat upp med bilder från gårkvällens Kranskväll på Akleja.. Snart fredagbilder mm…

Men..

Så då hänvisar jag till mitt Insta shisaie istället , bombarderar det med bilder efter det här inlägget 😉

Som nog inte blir så mycket längre än en återblick till igår o en snabbis framåt..

Linköping MASSA kartonger ( bild var tagen… ) en färdig lgh sånär som på ett bord då en skruv saknades o självklart en grundskruv..

Buffé på Ikanoguset även idag firade lite lillördag… Hem hämtade Aslan , en promenad i Söderköping, hejade på Fia på Snigeln, tittade in på Anders blommor utan att gå in som på katt & hundshoppen.. Njöt trots ruskväder.. Hem o landade lite innan jag drog till Akleja för en kul kväll , många kändisar, härlig kreativitet åhhh vad jag älskar att skapa … Det här säger jag inte högt o vill inte höra VAD VAR DET JAG SADE MEN… VARFÖR VARFÖR VARFÖR !!!

Gjorde jag av med min pysselskatt?!?!

Limpistol, karda, näver, kardfloor, band, pärlor, docktyger, velour, qviltverktyg o tyger, garner, saxar , renhornsverktyg , Tildasatser och tyger, och alla böcker BLA! 

Man ska aldrig ångra något men ledsen även solen har sina fläckar och som solens dotter ( Yamuna ) så är det här min fläck som känns! 

Kom hem med en krans som var helt tvärtemot  planen , DET låter som jag 😉

Tanken var en slät o stilren fin krans med JULKÄNSLA .. Det blev en med mossa i botten, band , kottar, vantar , trådrullar , skridskor, renhorn o bjällror, näverstjärnor ett litet diskret god jul på kanelstänger o några anisstjärnor.. Sen lite liv med buxbom o en löst trasselväxt som jag inte minns namnet på.. Åhh , en ängel med dinglande ben som vakar över oss i lilla torpet med!!! 

Hur mycket som helst på kransen … fick med ett par extra trådrullar med tänkte göra örhängen , en rulle tråd till kommande helgs aktiviteter o en näverstjärna till köksfönstret.. Julen närmar sig 👍🏼

Nöjd o glad o Lite nyfiken på vad som komma skall efter denna kväll så landade  jag hemma med en stor kopp te  o äggmacka. Delar receptet med er , för det är ett snabbt o enkelt bröd utan gluten alltså för många magar mycket bättre…

1 ägg 

1 dl havremjöl ( går lika bra med Mandelmjöl tex blir då mer kcal ) 

1 msk kokosfett

Lite havssalt

Rör ihop o bred ut på en assiette, 1 min i Micro på full effekt.. Lossa brödet o bara vänd på 👍🏼

Groddar, avokado och ägg R sånt jag gillar att ha på.. Testa vad du gillar👍🏼😉

Idag då… Torsdag .. Just nu en riktig motor i knäet, Simba.. Aslan dekorerar golvet så fint.. Jag med En kopp två i handen.. Kattlådor fixade som disken.. Golven som jag fotat  för att visa läget på landet är tassbeklädda likaså trappan men är det någon ide att ta bort?! Samma väder idag SNÖ KOM HIT NU!!

Lite städ, lagerfix, serva kunder står på agendan idag.. Ikväll blir det golven efter sista prommisen.. 

Men innan jobbet koka vatten o göra morgontvätt för duscha i kallt vatten NEJ TACK det var inte nice efter ridturen i tisdags… Ny varmvattenberedare på G , lite mindre denna gång men jag är ju ensam så borde fungera , så rörmokaren kommer på besök snart igen 👍🏼 

Tja det är min torsdag so far.. Ni vet allt är föränderligt 😉 planen finns men är inte spikad i sten liksom.. 

KÄRLEK & RESPEKT 

HAKUNA MATATA 😋

Lämna en kommentar